Det globale marked for juice: tendenser og perspektiver

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

Det globale marked for juice : tendenser og perspektiver. / Hansen, Henning Otte.

In: Tidsskrift for Landoekonomi, Vol. 201, No. 1, 2015, p. 23-30.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Hansen, HO 2015, 'Det globale marked for juice: tendenser og perspektiver', Tidsskrift for Landoekonomi, vol. 201, no. 1, pp. 23-30.

APA

Hansen, H. O. (2015). Det globale marked for juice: tendenser og perspektiver. Tidsskrift for Landoekonomi, 201(1), 23-30.

Vancouver

Hansen HO. Det globale marked for juice: tendenser og perspektiver. Tidsskrift for Landoekonomi. 2015;201(1):23-30.

Author

Hansen, Henning Otte. / Det globale marked for juice : tendenser og perspektiver. In: Tidsskrift for Landoekonomi. 2015 ; Vol. 201, No. 1. pp. 23-30.

Bibtex

@article{25b955b5437d47eea60ea318e1b37f15,
title = "Det globale marked for juice: tendenser og perspektiver",
abstract = "Den internationale handel med juice har v{\ae}ret i kraftig v{\ae}kst, omend der siden finanskrisens start har v{\ae}ret en mere j{\ae}vn udvikling. V{\ae}ksten kan is{\ae}r tilskrives Kina, som har haft en meget stor stigning i b{\aa}de produktion og eksport, og som i dag er centrum for international afs{\ae}tning af juice. Is{\ae}r inden for {\ae}blejuice er Kina vigtig og st{\aa}r for 35 pct. af verdens samlede eksport. Den internationale handel med juice er meget omfattende, og mange lande er store b{\aa}de import{\o}rer og eksport{\o}rer. Den danske import af {\ae}blejuice kommer is{\ae}r fra Tyskland og {\O}strig, som dog ogs{\aa} har en stor import fra Kina. Kinas strategiske og hurtige erobring af store dele af verdensmarkedet for et landbrugsprodukt er bem{\ae}rkelsesv{\ae}rdig - og eksemplet indeholder nye perspektiver for fremtidens internationale handel med landbrugs- og f{\o}devarer.",
author = "Hansen, {Henning Otte}",
year = "2015",
language = "Dansk",
volume = "201",
pages = "23--30",
journal = "Tidsskrift for Landoekonomi",
issn = "0040-7119",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Det globale marked for juice

T2 - tendenser og perspektiver

AU - Hansen, Henning Otte

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Den internationale handel med juice har været i kraftig vækst, omend der siden finanskrisens start har været en mere jævn udvikling. Væksten kan især tilskrives Kina, som har haft en meget stor stigning i både produktion og eksport, og som i dag er centrum for international afsætning af juice. Især inden for æblejuice er Kina vigtig og står for 35 pct. af verdens samlede eksport. Den internationale handel med juice er meget omfattende, og mange lande er store både importører og eksportører. Den danske import af æblejuice kommer især fra Tyskland og Østrig, som dog også har en stor import fra Kina. Kinas strategiske og hurtige erobring af store dele af verdensmarkedet for et landbrugsprodukt er bemærkelsesværdig - og eksemplet indeholder nye perspektiver for fremtidens internationale handel med landbrugs- og fødevarer.

AB - Den internationale handel med juice har været i kraftig vækst, omend der siden finanskrisens start har været en mere jævn udvikling. Væksten kan især tilskrives Kina, som har haft en meget stor stigning i både produktion og eksport, og som i dag er centrum for international afsætning af juice. Især inden for æblejuice er Kina vigtig og står for 35 pct. af verdens samlede eksport. Den internationale handel med juice er meget omfattende, og mange lande er store både importører og eksportører. Den danske import af æblejuice kommer især fra Tyskland og Østrig, som dog også har en stor import fra Kina. Kinas strategiske og hurtige erobring af store dele af verdensmarkedet for et landbrugsprodukt er bemærkelsesværdig - og eksemplet indeholder nye perspektiver for fremtidens internationale handel med landbrugs- og fødevarer.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 201

SP - 23

EP - 30

JO - Tidsskrift for Landoekonomi

JF - Tidsskrift for Landoekonomi

SN - 0040-7119

IS - 1

ER -

ID: 143350936