Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri: værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri : værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen. / Hansen, Henning Otte; Egelyng, Henrik; Adler, Steffen; Bar, Eirin Marie S. .

In: Tidsskrift for Landoekonomi, Vol. 201, No. 2, 2015, p. 129-139.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Hansen, HO, Egelyng, H, Adler, S & Bar, EMS 2015, 'Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri: værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen', Tidsskrift for Landoekonomi, vol. 201, no. 2, pp. 129-139.

APA

Hansen, H. O., Egelyng, H., Adler, S., & Bar, E. M. S. (2015). Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri: værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen. Tidsskrift for Landoekonomi, 201(2), 129-139.

Vancouver

Hansen HO, Egelyng H, Adler S, Bar EMS. Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri: værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen. Tidsskrift for Landoekonomi. 2015;201(2):129-139.

Author

Hansen, Henning Otte ; Egelyng, Henrik ; Adler, Steffen ; Bar, Eirin Marie S. . / Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri : værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen. In: Tidsskrift for Landoekonomi. 2015 ; Vol. 201, No. 2. pp. 129-139.

Bibtex

@article{a37eb703714b45aa952ddfafe26f0610,
title = "Biprodukter fra dansk og norsk k{\o}dindustri: v{\ae}rdil{\o}ft st{\aa}r centralt i struktur- og markedsudviklingen",
abstract = "Artiklen analyserer, hvorledes valorisering af animalske biprodukter har f{\aa}et st{\o}rre opm{\ae}rksomhed i de senere {\aa}r. Sektoren har i Danmark v{\ae}ret gennem en kraftig konsolidering og internationalisering, og den internationale konkurrence har medf{\o}rt et forst{\ae}rket behov for v{\ae}rdim{\ae}ssig opgradering af rest-r{\aa}materialer og biprodukter, stigende F&Uindsats til at identificere nye anvendelsesomr{\aa}der samt s{\o}gen efter et nyt og st{\o}rre r{\aa}varegrundlag. Kampen om restr{\aa}stof er taget til. Ogs{\aa} i Norge er biproduktv{\ae}rdi en v{\ae}sentlig konkurrencefaktor i den fremtidige udvikling. I begge lande st{\aa}r v{\ae}rdil{\o}ft af restr{\aa}stof og biprodukter s{\aa}ledes centralt i virksomhedernes strategier.",
author = "Hansen, {Henning Otte} and Henrik Egelyng and Steffen Adler and Bar, {Eirin Marie S.}",
year = "2015",
language = "Dansk",
volume = "201",
pages = "129--139",
journal = "Tidsskrift for Landoekonomi",
issn = "0040-7119",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Biprodukter fra dansk og norsk kødindustri

T2 - værdiløft står centralt i struktur- og markedsudviklingen

AU - Hansen, Henning Otte

AU - Egelyng, Henrik

AU - Adler, Steffen

AU - Bar, Eirin Marie S.

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Artiklen analyserer, hvorledes valorisering af animalske biprodukter har fået større opmærksomhed i de senere år. Sektoren har i Danmark været gennem en kraftig konsolidering og internationalisering, og den internationale konkurrence har medført et forstærket behov for værdimæssig opgradering af rest-råmaterialer og biprodukter, stigende F&Uindsats til at identificere nye anvendelsesområder samt søgen efter et nyt og større råvaregrundlag. Kampen om restråstof er taget til. Også i Norge er biproduktværdi en væsentlig konkurrencefaktor i den fremtidige udvikling. I begge lande står værdiløft af restråstof og biprodukter således centralt i virksomhedernes strategier.

AB - Artiklen analyserer, hvorledes valorisering af animalske biprodukter har fået større opmærksomhed i de senere år. Sektoren har i Danmark været gennem en kraftig konsolidering og internationalisering, og den internationale konkurrence har medført et forstærket behov for værdimæssig opgradering af rest-råmaterialer og biprodukter, stigende F&Uindsats til at identificere nye anvendelsesområder samt søgen efter et nyt og større råvaregrundlag. Kampen om restråstof er taget til. Også i Norge er biproduktværdi en væsentlig konkurrencefaktor i den fremtidige udvikling. I begge lande står værdiløft af restråstof og biprodukter således centralt i virksomhedernes strategier.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 201

SP - 129

EP - 139

JO - Tidsskrift for Landoekonomi

JF - Tidsskrift for Landoekonomi

SN - 0040-7119

IS - 2

ER -

ID: 144458935